TikTok, TikTok. Kovasti tästä sosiaalisen median kanavasta puhutaan, mutta miksi yrityksen tai brändin sinne pitäisi mennä ja miten?
TikTok on ollut pääasiassa aluksi nuorten suosima kanava, mutta koko ajan myös vanhempi väestö sekä yritykset ovat löytäneet tietään TikTokiin. Suomessa kuukausittaisia käyttäjiä on jo 1,1 miljoonaa! Siispä tarjoaa brändi tuotteita tai palveluita vain nuorille tai myös vanhemmille kuluttajille, kannattaa ehdottomasti TikTokia alkaa hyödyntää viimeistään nyt osana markkinointia.
Tavallisten käyttäjien lisäksi ensimmäisenä TikTokia ovat alkaneet hyödyntää kuluttajabrändit, mutta nyt yhä enemmän näkee jo myös B2B-puolen yrityksiä sekä organisaatioita. Muistattehan ajan, kun ajateltiin, ettei B2B-yrityksen kannata olla somessa lainkaan?
Miksi liittyä TikTokiin?
Miksi TikTokiin sitten kannattaa liittyä liittyä yrityksenä tai brändinä? No siksi tietenkin, että nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat ovat siellä yhä enemmän. Siellä pystyy saavuttamaan myös orgaanista näkyvyyttä ihan eri tavalla kuin esimerkiksi instagramissa – kunhan sisältö on hyvää! Ja koska harva yritys vielä TikTokia hyödyntää, on mahdollista saada etulyöntiasema.
Brändin oma TikTok-tili kannattaa perustaa ensin
Ihan ensimmäisenä brändille kannattaa perustaa oma tili TikTokiin. Kuten kaikki muutkin somekanavat, kannattaa ensin suunnitella millaista sisältöä kanavassa aikoo julkaista ja mikä sen tavoite on.
Liian pitkälle ei kannata kuitenkaan TikTok-kalenteria suunnitella, sillä TikTokissa on hyvä, jos pystyy lähtemään nopealla aikataululla ns. trendaaviin juttuihin mukaan.
Tyypillisesti TikTok-sisältö on keveää ja viihteellistä, mutta sitä voidaan ehdottomasti käyttää myös informatiivisen sisällön jakoon. Hyvä esimerkki tästä on tietyt julkiset toimijat!
TikTokin muut mahdollisuudet
TikTokissa voidaan tehdä myös maksettua mainontaa sekä vaikuttajamarkkinointia. Näitä kaikkia voi ja kannattaa ehdottomasti hyödyntää, mutta suosittelemme aina ehdottomasti myös orgaanisia julkaisuja ja kanavaan tutustumista ensin, jolloin kanavan erityispiirteistä saa kiinni.
Miten päästä alkuun TikTokissa?
Parhaiten pääset brändinne kanssa alkuun, kun otat yhteyttä SomeDayhin. Jos haluat itse ensin testata, lataa sovellus sovelluskaupasta ja lähde selailemaan. Pääset kyllä pian kärryille kanavan tietyistä lainalaisuuksista!
Me SomeDaylla autamme teitä konseptoimaan oman TikTok-tilin ja tuotamme sinne sisältöä!
Ota yhteyttä tai lue lisää TikTok-paketeistamme!
SomeDay Social Media Agency on pirteä ja tehokas sosiaalisen median toimisto.