Tässä vinkkejä Instagram-tilin näkyvyyden kasvattamiseen:

  • Hae hakutoiminnolla tilejä, jotka vaikuttavat potentiaalisilta asiakkailta. Seuraa näitä tilejä tai tykkää niiden julkaisuista.
    • Seurattavia ei kuitenkaan kannata ottaa itselleen liikaa, ota vain kiinnostavia tilejä seurantaan! Aivan uuden tilin kyseessä ollessa sitä on kuitenkin hyvä jonkin verran tehdä.
    • Myös kilpailijoita kannattaa laittaa seurantaan, jotta nekin oppisivat tuntemaan sinut ja sinä ne.
  • Valitse julkaisuille huolellisesti aiheeseen kuuluvia hashtagejä eli avainsanoja, jotka auttavat palveluitasi etsivät löytämään julkaisusi
  • Tee julkaisukalenteri monipuolisuuden ja koko ostopolun kattamisen takaamiseksi.
  • Linkitä profiiliisi muista markkinointikanavistasi, kuten verkkosivuiltasi ja uutiskirjeistäsi. Instagram-logon ja oman hashtagin voi lisätä myös printtimateriaaleihin ja vaikkapa kivijalkakaupan teippauksiin.
    • Instagramin feed-julkaisuihin ei voi lisätä klikattavia linkkejä verkkosivustollesi, mutta voit jakaa niitä Stories-ominaisuuden kautta.
  • Pysy asiassa, vaikka julkaisuideat alkaisivatkin loppua. Etukäteissuunnittelu on tarkoitettu juuri ideattomia hetkiä varten, jotta luovuuden ei tarvitsisi kukkia aivan joka hetki.
  • Seuraa, millaiset julkaisut saavat näkyvyyttä ja luo vastaavia. Mieti, miten heikommin menestyviä voisi kehittää.