Facebook on maailman suosituin sosiaalisen median palvelu, jolla on maailmanlaajuisesti lähes 3 miljardia käyttäjää, joista liki 3 miljoonaa on Suomessa. Sivuston suuren käyttäjämäärän vuoksi ei ole ihme, että moni yritys haluaa edistää tunnettuuttaan myös Facebookin kautta. Facebook-yritystilin luominen on helppoa ja ilmaista, ja alusta tarjoaa yrityksille monipuolisia hyötyjä näkyvyyden edistämiseen ja markkinoinnin toteuttamiseen.
Facebook-yritystili ja sen hyödyt
Facebookissa yrityksellä on mahdollista olla oma tili eli sivu, jonka kautta voi esimerkiksi tehdä ja jakaa julkaisuja sekä osallistua keskusteluihin. Tiliä voi myös hyödyntää markkinointiin ja maksullisen mainonnan tekemiseen. Facebook-tilin avulla voi saavuttaa lisänäkyvyyttä ja tunnettuutta, hyödyntää monipuolisia markkinointityökaluja sekä kohdentaa mainontaa haluamallaan tavalla. Yrityksen aktiivinen ja säännöllinen toiminta Facebookissa vaikuttaa myönteisesti myös algoritmeihin. Facebook tarjoaa mahdollisuuden yrityksen omannäköiseen ja kohderyhmää puhuttelevan sisällöntuotannon toteuttamiseen, jolla voi erottua muusta massasta.
Facebook-tilin perustaminen
Kun lähtee suunnittelemaan ja toteuttamaan tiliä Facebookiin, on tärkeää luoda suunnitelma ja käydä läpi yrityksen tavoitteet, jotka halutaan saavuttaa Facebook-tilin ylläpidolla. Facebookissa on lisäksi erilaisia ominaisuuksia, kuten oma verkkokauppa, joten nämä kannattaa myös huomioida. Sisällöntuotannon osalta kannattaa tehdä selkeä linjaus – halutaanko sivulla vain julkaista puhuttelevaa sisältöä vai halutaanko käyttäjiä myös aktivoida esimerkiksi kilpailuilla ja arvonnoilla? Sisällöntuotannon visuaalisuuteen kannattaa myös panostaa, sillä laadukkaat kuvat erottuvat joukosta ja kiinnittävät käyttäjien huomion.
Mainonnan osalta tilin perustamisessa kannattaa miettiä myös maksullisen mainonnan hyödyntämistä ja kuinka paljon siihen olisi mahdollisesti valmis investoimaan. Facebookissa pienikin panostus maksulliseen mainontaan voi tuoda laajaa näkyvyyttä ja lisätä myyntiä, ja tuloksia seuraamalla voi säätää mainontaa juuri omalle yritykselleen sopivaksi. Tehokasta mainonta on silloin, kun sekä kohdennus että mainos ovat oikein tehtyjä.
Yhteenveto
Yritysten kannalta Facebook on erinomainen sosiaalisen median alusta, jonka avulla voi saavuttaa merkittävää näkyvyyttä ja tavoittaa kohderyhmiä. Lisäksi tilin perustaminen on täysin ilmaista, ja vain pienelläkin rahallisella panostuksella voi ottaa käyttöönsä sivuston kätevät mainontatyökalut. Facebook tulee olemaan jatkossakin yksi pysyvistä sosiaalisen median trendeistä, joten yrityksen vienti Facebookiin todellakin kannattaa. Jos Facebookin eri mahdollisuudet kiinnostavat, kurkkaa somepakettimme tai ota yhteyttä niin autamme mielellämme teitä eteenpäin.