Vaikka TikTok on nuori sosiaalisen median kanava, on se muodostanut jo koukuttavan vaikutuksen käyttäjiinsä. Lyhyet videot vetoavat etenkin nuorempaan yleisöön, mutta myös vanhempaa katsojakuntaa on rantautunut TikTokin pariin yhä enenevissä määrin. Tilastojen mukaan TikTok-videoiden parissa vietetään yli tunti päivässä, ja sovellus avataan päivittäin keskimäärin lähes 20 kertaa. On siis hyvin todennäköistä, että potentiaaliset asiakkaasi löytyvät juuri TikTokista. Lue alta, miksi TikTok on yrityksille hyödyllinen markkinointikanava!

Inspiroivampaa sisältöä

Koska TikTok perustuu nimenomaan lyhytkestoisten videoiden jakamiseen, voivat käyttäjät saada tietoa yrityksestäsi nopeasti ja helposti. Videoiden avulla voit tuoda käyttäjät lähemmäksi yritystoimintaasi ja esimerkiksi esitellä yrityksesi arkea, tehdä tuotekokeiluja tai vaikka opasvideoita. Voit konkretisoida brändikuvaasi selkeämmin käyttäjille ja käyttää tarinankerrontaa hyödyksesi TikTok-videoiden avulla.

Vaikuttajamarkkinointia TikTokin kautta

Vaikuttajamarkkinointi on oleellinen osa Instagramia ja Facebookia, mutta TikTokissa sen hyöty on yhtä merkittävä. Vaikuttajien avulla voit kertoa TikTokissa brändistäsi enemmän ja yleisöön vetoavasti, sillä sisältö on rennompaa ja vähemmän mainosmaisempaa kuin esimerkiksi muilla sosiaalisen median alustoilla. Helposti lähestyttävät ja samaistuttavat videot edesauttavat luomaan tunnepitoisen siteen yrityksesi ja käyttäjien välillä.

Monipuolista sisällöntuotantoa

Etukäteen kuvattujen videoiden ohella TikTokissa on mahdollista tehdä myös livevideoita, joiden avulla voit kuvata ajantasaista materiaalia esimerkiksi yrityksesi kulisseista ja tutustuttaa käyttäjät entistä lähemmin yrityksesi arkeen. Lisäksi TikTokissa on mahdollista tehdä duet-videoita rinnastamalla oman videonsa toisen videon vierelle tai käyttää stitch-ominaisuutta, jolla käyttäjä voi liittää klipin toisesta videosta omaan videoonsa mukaan. Musiikilla voit myös elävöittää videoitasi ja mahdollistaa käyttäjiä yhdistämään brändisi tuttuun musiikkiin.

Parempaa näkyvyyttä mainoskampanjoilla

TikTokin maksetulla mainonnalla voit parantaa yrityksesi näkyvyyttä ja tavoittaa potentiaalisia asiakkaita. Mainosten suorien linkkien avulla voit myös tehokkaasti ohjata asiakkaita esimerkiksi verkkokauppaan tai nettisivuille. Kehittyvän data-analytiikan avulla voit myös seurata oman sisältösi menestymistä ja saada tietoa seuraajistasi, mikä tarjoaa oivat eväät omaan tuloslähtöiseen markkinoinnin kehittämiseen.

TikTok osaksi yrityksesi markkinointia

TikTokin valtavan suosion myötä on oletettavissa, että kanavan potentiaali tulee kasvamaan myös tulevaisuudessa. TikTok tarjoaa yrityksille laajat mahdollisuudet markkinointiin, jossa on korkea todennäköisyys lisäarvon tuomiseen. Sovelluksen parhaat hyödyt tulevat esiin selkeällä markkinointistrategialla ja tutustumalla tarkasti TikTokin toimintamalleihin etukäteen. Uuden somekanavan käyttöönotto voi olla kuitenkin aikaa vievää, joten SomeDay auttaa mielellään yrityksesi TikTok-markkinoinnin käyttöönotossa. Tutustu TikTok-paketteihimme tai ota yhteyttä niin suunnitellaan yrityksellenne sopiva TikTok-strategia!